Cabaran Ramadhan,IMTIAZ dan Alumni

Salam akhir Syaaban semua.. Apa khabar agaknya iman kamu semua hari ni?nampak mcm sakit teruk je..umm,sekarang,buat pertama kalinya,aku menulis entri blog di bumi imtiaz Dungun..yeah,di sini aku akan tidur malam ni..aku baru balik dari kuantan ni..tak balik umah lagi,terus singgah ke sini..mase kat kemaman lagi Ahnaf da telefon..ape laa...ehtengok tu,Daus,Syahir,Aiman,Pok Jak ngan Ahnaf da keras tidur tapi aku nak siapkan entri ni sikit lagi..
Ramadhan oh Ramadhan..bakal menjelma sebentar sahaja lagi..beberapa hari ibarat beberapa jam sahaja..ghairah menggunung dalam hati..thanks to 'awk' alias pingu sbb wish for the coming Ramadhan..buat kali pertamanya selepas lima tahun,aku menyambut ramadhan berseorangan,di dunia penuh pancaroba,menjanjikan tatapan insan yang fasiq..
Hari pertama Ramadhan,hari pertama jugak peperiksaan dalam semester 1 ni..mengikut jadual UTM,memang peperiksaan jatuh pada hari tersebut..ya,exam pada hari puasa..seribu satu cabaran namun tak siapa boleh menyangkal kuasa Allah..puasa memberikan kekuatan spiritual,so,insyaAllah semua akan jadi kuat dengan spiritual sebegitu..sebut pasal exam,seriously,aku tak prepare lagi..semuanya macam kabur je..kelas pon da ade yang miss,ceramah pon aku ponteng,Ya Allah,ape da jadi ngan aku ni..takkan stress+frust lagi kot...huhhh
 
The second one,insyaAllah,aku akan jadi imam terawih di IKIP selama 14 hari..aduhhh,macam mana ni..aku tak ready la..masa aku diberitahu tu,name da disubmit..eiiii,geramnye..gane ni,gane ni..mati la aku..bile ditampilkan imej alim,gini la jadinya..i don't mind la orang panggil aku ustaz,imam muda,tok imam,haji,aku tak pernah marah pon,even aku punye lecturer pon panggil aku ustaz,never mind la,tapi bab jadi imam terawih ni,,adoyaiiii,susah la skit..ternanti-nanti ape yang bakal terjadi Ramadhan ini..
Last subtopic aku malam ni,tentang Alumni IMTIAZ..minggu ni la paling sibuk bagi aku..Isnin malam,selepas habis ceramah kerjaya dan pengurusan emosi di IKIP 5,buka facebook dan that is,a message from Ketua Penolong Pengarah Yayasan Terengganu (Bhg. Pengurusan IMTIAZ),an order to begin the MAIT's registering activity..create form pendaftaran,kawal aturan penghantaran,modified ble ade yang down,n byk lagi la..n Alhamdulillah,group khusus untuk alumni dah dicreate dan bermula peranan sebagai penghubung kepada alumni.Pendaftaran pon berjalan dengan baik dan survey awal Majlis Perasmian Pelancaran Majlis Alumni Ulul-Albab IMTIAZ Terengganu (MAIT) & Jamuan Sambutan Hari Raya Alumni IMTIAZ da dibuat dan keputusan penuh akan disubmit bersama kertas kerja program..macam mana nak cakap ah,memang sibuk la minggu ni..susah3..website pon berterabur pulok doh..aihhh,susah jadi webmaster ni..
K la,no else..banyak nak cakap ni,tapi kene pendekkan je..ow,petang tadi ade majlis kat Vistana Hotel..best jugak makan..tapi siyes,aku x berminat dengan program camtu..majlis syaitan tu..nytez all..daa~to awk,tata,titi,tutu (the words u always use to me but no longer rite?)..Salam..

Harry Potter - Golden Snitch