Menanti Detik Tibanya Ramadhan

Salam pengakhiran Syaaban kepada semua..Allahummaba Riklana Fi Syaaban Wa Baligna Ramadhan.. Bulan yang mulia hampir menjelma,masa semakin suntuk untuk menyambutnya datang.. Persiapan kita? Tiada siapa yang tahu tentang amalan individu yang lain melainkan tuan punya badan.. Jadi,jawab la sementara masih berkesempatan,selagi nyawa pinjaman tuhan masih ujud dalam diri.. Sempurnakah amalan kita untuk menyambutnya? Jika tidak,apakah usaha kita untuk menyempurnakannya??

Tidak malukah kita menyambut sesuatu yang mulia sedangkan kita dalam keadaan compang-camping,carik sini-sana dan menampakkan kecacatan yang jelas dek ketidaksempurnaan ibadat kita..mana mungkin,kita mengharapkan berkat Ramadhan sampai kepada kita sedangkan solat pon kita tidak laksanakan..sudah jelas di dalam hadis tentang 5 aspek terdirinya agama dan salah satunya adalah solat..jika tidak solat,tidaklah sempurna Islam kita..so,kepada yang mana-mana tak solat tu,anda bukan Muslim yang sebenar..anda hanya Islam pada nama..tak perlulah puasa kerana puasa anda itu ditakrifkan sebagai sah tetapi tidak diterima..hanya lapar dan dahaga yang anda dapat..kerana,anda telah kufur kepada perintah Allah di dalam Al-Quran yang menuntut anda menunaikan solat..

Dalam pengalamanku dan pengamatanku sendiri,hidup di sini banyak cubaan dan cabarannya.. dapat ku rasakan,di sini tidak 'ngam' dengan jiwaku..insyaAllah,jika ada rezeki,ku akan keluar juga dari tempat ini jika diizinkan Tuhan..jika tiada rezekiku di bumi IPTA,insyaAllah di sinilah aku terus berkelana sehingga tamat pengajianku di peringkat diploma..bercakap tentang di sini,nauzubillah,bumi ini juga adalah bumi jahiliah moden..bumi penuh dosa..bumi penuh noda sehingga menerbitkan bibit-bibit kebencian dalam diriku..ini bukan artikel fitnah,memprovokasi,serangan siber atau apa-apa sewaktu dengannya tetapi hanya luahan hati,nukilan rasa jiwa..jika ada mana-mana pihak yang tidak berpuas hati,prove me wrong..


Dengan lelaki bersubang,berantai,bergelang tangan serta kaki,bukankah itu golongan yang dilaknat oleh tuhan kerana menyerupai wanita dan memakai perhiasan wanita?dan wanita yang menyerupai lelaki,kononnya ko boleh sembunyikan hakikat yang ko tu wanita??plis go to hell yep lau anda-anda semua berfikiran begitu..tak sanggup mata berdosa melihat banyak lagi 'orang-orang jahiliah' ni buat..orang yang macam ni,da tak boleh dididik sebab mereka bukan tak tahu hukum agama,bukan baru menjadi muslim,bukan baru belajar agama,bahkan mereka sengaja membutakan hati mereka dari mengikut jalan kebenaran..slogan 'tua nanti bertaubat dan buat amal banyak-banyak la' memang suka dipraktikkan orang jahiliah sekarang..lupa ke,antara soalan yang paling berat di akhirat adalah tentang masa muda kita..so,lau lu pikir macam tu,lu boleh tempah itu tiket,pergi masuk NERAKA free-free je..lu tak suka pergi itu surau atau masjid,nanti bila lu susah lu jangan pandai-pandai buat tak malu pergi ke sana mintak jemaah doakan dan wat solat hajat..sorry to say la bro,tengah lu enjoy lu mampus bodo cam sial,lu nak bawak apa sebagai bekalan kat akhirat nanti??answer me la lau lu pandai sangat nak enjoy dulu..

Umm,ape nak jadi la kan..nak kate bodoh,mustahil..boleh pulak belajar tinggi-tinggi..nak kata tak belajar,napok sangat menipunye~malu nak belajar agama,search kat internet je la..kalau hati tu tak nak,tak payah bagi alasan la..memang banyak alasan bodoh-bodoh lu olang sume kasi..nak tengok ramadhan ni ape cerita..kalau takde perubahan jugak,nak isytiharkan kamu semua yang berkenaan sebagai buta hati..salah?prove me wrong..!


Back to topic,bukan nak menyimpang dari tajuk sangat tetapi bila hati dah tak tahan dengan semua tu,memang la tak boleh nak tahan..ape-ape pun,sampai di sini dulu coretanku..jumpe di lain kesempatan pulak..insyaAllah..Assalamualaikum..

~mengharapkan bantuanMu Ya Allah dalam i'tiqadku dalam melengkapkan diriku menyambut Ramadhan Al-Mubarak..tolonglah aku Ya Allah~

Harry Potter - Golden Snitch